Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki dostępu w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Wczytywanie...
  • PROMOCJA! Darmowa dostawa już od 300 zł
    szczegóły
    Kupujesz na firmę? Skontaktuj się z nami
    szczegóły
Kategorie

Jaki rower kupić?

Paweł Zawadzki
Utworzono: 2014.04.02
Doceń i poleć nas
0
0

Sklep rowerowy

 

Wybierając rower należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy jest solidnie wykonany oraz czy odpowiada naszym potrzebom. Oczywiście, modny design również jest ważny, jednak pamiętajmy, że to przede wszystkim środek transportu, który musi nas dowieźć do celu, zapewniając nam przy tym maksymalny komfort.

Na zakup nowego jednośladu trzeba przeznaczyć od tysiąca do dwóch tysięcy złotych. Choć wydawać się to może sporo, inwestycja ta z pewnością się opłaci, gdyż tańsze modele często ulegają usterkom, a ich naprawa pochłania kolejne pieniądze. Poza tym obawa przed kłopotliwymi awariami potrafi odebrać całą przyjemność z jazdy. Gdy korzystamy z roweru tylko okazjonalnie, możemy się trzymać dolnej granicy wyznaczonych widełek cenowych, jeśli planujemy intensywne użytkowanie, w tym w ciężkim terenie warto wydać więcej, by kupić pojazd wykonany z wytrzymalszych materiałów.

Gdy nie jesteśmy pewni, w jakim terenie będziemy jeździć najczęściej, kupmy któryś z modeli uniwersalnych. Mamy do wyboru rowery trekingowe, wyposażone w błotniki, bagażnik oraz oświetlenie, albo też fitness lub ATB (all terrain bike), nie posiadające wymienionych atrybutów, lecz znacznie lżejsze. Nadadzą się one do jazdy po ulicach i ścieżkach rowerowych, jak i w lżejszym terenie. Ostatnio coraz większą popularność zdobywają tzw. rowery miejskie. Są one na pewno bardzo wygodne, jednak dość ciężkie. Wciąż najpowszechniej w naszym kraju spotyka się rowery górskie, stworzone do jazdy w trudnym terenie, ale niekoniecznie idealne do zwykłej, codziennej rekreacji.

 

Gdy lubimy rajdy po wybojach, warto zainwestować w amortyzatory. Zwiększą one nie tylko komfort jazdy, lecz przede wszystkim jej bezpieczeństwo. Trzeba się jednak przygotować na to, że element ten znacząco podwyższy koszt zakupu, a także jego masę (najlżejsze amortyzatory ważą od 1,5 kg). Do jazdy w takim terenie, niezależnie od płci, wybierajmy ramę męską, która zapewnia większą stabilność oraz lepsze funkcjonowanie hamulców i przerzutek.